BaaS (BackUp as a Service)

 

 

VÅR BACKUP SOM TJÄNST ÄR BASERAD PÅ VEEAM CLOUD CONNECT

Med hjälp av Cloud Connect kan vi hantera backup av kunders lokala data och lagra dessa i våra datacenter - så kallad off-site backup. All trafik är krypterad och ingen VPN eller konfigurering av portar krävs. Administration av backup och återläsning utförs genom Cloud Connect klienten.

I Cloud Connect allokerar vi en quota per kund och kunden kan sedan kan välja hur länge varje back up skall sparas samt hur ofta backup skall köras.

Backup-agenter eller backup-programvara kan antingen hyras från oss på månadsbasis eller så kan kunden använda sin egen Veeam Backup & Replication (Standard och högre) för att ansluta till Cloud Connect.

vDC är utrustad med 100/100 Mbit internet och en statisk publik IP som standard, ytterligare dataflöde eller IP-adresser finns som tillval. Alla nätverksregler och VPN-konfiguration (både klient-VPN och plats-till-plats) är managerade från samma portal.

Kapacitetsändring baseras månadsvis och tillämpas på vDC. För säkerhetskopiering använder vi Veeam Backup & Replication, normal backup är 14 dagar och ytterligare historik är tillgänglig som ett alternativ.
 

Användartyper

CLOUD USER

Cloud user är en användare som normalt sett inte har behov att arbeta i verksamhetsapplikationer utan via publika webbapplikationer och Teams. Finns i två utföranden: Light och Full Cloud

PUBLISHED APP USER

Published app user är en molnanvändare som även har behov att komma åt bolagets verksamhetsapplikationer på ett säkert och flexibelt sett. Dessa appar nås enkelt via din dator eller smartphone.

FULL REMOTE DESKTOP USER

Full remote desktop user är de användare som behöver säkerhet, stabilitet och åtkomst till samma arbetsyta och verksamhetsapplikationer oavsett varifrån du är och vilken enhet som helst.


OAVSETT VILKEN ANVÄNDARTYP DU VÄLJER

Vi utgår ifrån en gemensam plattform innehållande arbetsflöden, landningssida för gemensam informationsspridning, delning av filer, och support.

Samarbetsytan nås av samtliga användare oavsett om de är en molnanvändare, publicerad app användare, eller fullt fjärrskrivbord användare antingen via Teams, mobilappar eller webbläsare.

Vid publicerad app och fullt fjärrskrivbord erhåller kunden en dedikerad serverplattform bestående av Windows Server som operativsystem och Remote Desktop som teknik för att nå verksamhetsapplikationerna.

Det är en Active Directory (AD) server och en Remote Desktop server, totalt två servrar som kundens verksamhetsapplikationer och system installeras på. Filyta för applikationerna finns på AD servern och i Sharepoint. Personlig filyta ges genom OneDrive och Sharepoint. 

 

Byggd på erkänd plattform

Workplace Sky One bygger på Microsoft 365-plattformen och infrastrukturen från Konica Minoltas datacenter.

SÄKERHETEN ÄR INRÄKNAD

För att säkra både servrar och filer tas backup varje natt på alla kunds servrar och även Office 365. Detta innebär att filer i OneDrive/Sharepoint/Teams och mail också är skyddade. Åtkomst säkras även genom multifaktorsautentisering (MFA) som standard.

 

Modern användarupplevelse

Med Sharepoints Modern Experience arbetar du i ett genomtänkt, modernt gränssnitt som fungerar för samtliga smarta enheter. Här finns det möjligheter för våra kunder att använda sig utav sitt företags egna grafiska profil och bygga upp plattformen helt efter behov och önskemål. Väv ihop företagets avdelningar till en och samma plattform. Optimera varje avdelning och bygg upp dynamiska arbetsflöden för att öka företagets lönsamhet och minimera manuella operationer.

Microsoft_powerapps_mini

Microsoft Power Platform

Genom KMSKY ONE finns ytterligare möjlighet att effektivisera verksamheten. Tack vare Microsoft Power Platform kan vi erbjuda våra kunder fler tjänster och affärslösningar som t.ex:

- Visualisering av data från olika källor och system via Power BI.

- Utveckling av kundspecifika arbetsflöden via Power Automate.

- Webb och Mobilappsutveckling via PowerApps.

- Utveckla kundspecifika AI-botar med Microsoft Virtual Agents. 

Läs mer!


VÅR EGNA SERVICEDESK

är en av grundpelarna i tjänsten. Det är en grupp duktiga IT-tekniker som kan avhjälpa fel direkt vid mottagandet av samtal eller lagt ärende. De arbetar enligt ITIL för både incident och förändringshantering, allt för att säkerställa att du som kund skall få så snabb hjälp som möjligt och känna dig trygg med tjänsten. 

Supporten hjälper dig med användarhantering, grupphantering, felsökning och mycket mer. Även förändringar i användartyper hjälper vi till med, förändras behoven för er skalar vi självklart både upp och ned användartyper och antal. Så användare kan exempelvis få ett fullt fjärrskrivbord under resor.  

 

NYFIKEN PÅ WORKPLACE SKY ONE? KONTAKTA OSS!

Fyll i formuläret nedan, så kontaktar vi dig inom kort.