Ett interaktivt informationsutbyte mellan dina enheter och vårt tjänstehanteringssystem när underhållssupport av hög kvalitet krävs.
CS Remote Care erbjuder toppmodern maskin-till-maskin-kommunikation (M2M) mellan bizhub-utskriftsenheter och Konica Minoltas tjänsteorganisation: fjärranslutningen vidarebefordrar alla relevanta systemdata i realtid, informerar Konica Minolta tjänsteorganisation för rutinunderhåll eller andra åtgärder som krävs, till exempel för att åtgärda ett tekniskt problem.Via fjärranslutningen är det möjligt att automatiska tjänster, till exempel leverans av förbrukningsartiklar, och att utföra uppgifter på distans, bland annat tjänster som uppdateringar av inbyggd programvara och enhetsinställningar. Via en fjärrpanel kan slutanvändare få vägledning och instruktioner på distans. Webbportalen innehåller även grafiskt och användarvänligt webbgränssnitt med information om enhetens status och rapportering.CS Remote Care-konceptet är Konica Minoltas garanti för maximal systemtillgänglighet. Driftstopp i utskriftsenheter kan minimeras, produktiviteten kan ökas och rutinunderhåll planeras i enlighet med användares arbetsscheman.