Production printing kommer aldrig att få samma uppmärksamhet som andra tekniksektorer, t.ex. artificiell intelligens (AI) och "internet of things" (IOT), men de fortsätter att utvecklas som ett effektivt kommunikationsverktyg.
En av våra största "mjukvaruframgångar" har vi haft med en av våra kunder, L'Oréal, för en intern kampanj på nätet med hjälp av vår plattform för automatiserad marknadsföring Markomi. Tryckning är självklart avgörande för att skapa medvetenhet hos konsumenterna. Men med hjälp av programvarorna är det möjligt att definiera, segmentera, planera och spåra multimediakampanjer, som till exempel för den globala kosmetikagiganten, som också omfattar tryckta applikationer.
Den växande e-handeln är definitivt en avgörande trend för den fortsatta tillväxten av digital förpacknings- och etikettproduktion i framtiden, och detta kommer att få stor betydelse för konverterarna. De måste framför allt kunna reagera snabbt och utveckla e-handelsspecifika förpackningsdesigns som löser de inneboende utmaningarna med postdistribution, snarare än detaljhandelns utmaningar. Versionering och personalisering är också på frammarsch.
Och på det hela taget gör förädling produkterna till vinnare: Ju längre personer fokuserar på en produkt, desto mer sannolikt är det att de väljer den och ger den ett högre betyg. [10] För att gynna kunderna genom ett partnerskap med en källa, fortsätter vi att stärka vårt partnerskap med MGI Digital Technology (MGI).
Konica Minolta är ett globalt IT-företag som förändrar och revolutionerar framtidens sätt att arbeta. Vi bygger broar mellan papper och digitalisering genom att tillhandahålla innovativa kvalitetslösningar inom print- och IT-infrastruktur och vi utvecklar ständigt våra affärsområden.
Innovation ligger i centrum för allt vi gör. Under de senaste 140 åren har vi kontinuerligt förflyttat gränserna för tekniken genom att skapa revolutionerande produkter och tjänster som förbättrar våra kunders verksamheter.
Konica Minolta sysselsätter idag hela 43 300 medarbetare världen över med en omsättning på cirka 7,7 miljarder euro. Konica Minolta Business Solutions Sweden AB har huvudkontor i Stockholm samt platskontor i Göteborg, Malmö, Kalmar och Falun. Inkluderat fristående återförsäljare finns Konica Minolta representerat på cirka 80 platser i Sverige. Mer information om företaget finns på www.konicaminolta.se
Team Manager Brand Positioning & Architecture, Content Strategy & Development
+49 (0) 151 622-06-281