Konica Minolta tydliggör kanalstrategin för att möta kunder mer lokalt

| 7 december 2020

Starka säljpartners är en av grundpelarna i helhetserbjudandet.

Fr vä: Paul Lacopie, Rebecca Thorén, Mia Åslander och Robert BergqvistKonica Minolta är ett globalt IT-företag som förändrar och revolutionerar framtidens sätt att arbeta. Innovation ligger i centrum för allt vi gör och så har det sett ut de senaste 140 åren.Kontinuerligt förflyttar vi gränserna för tekniken för att skapa lösningar som förbättrar våra kunders verksamheter. Naturligt har vi blivit brobyggare mellan papper och digitalisering genom att tillhandahålla innovativa lösningar inom både print- och IT-infrastruktur *1.Närhet till slutkundenI vår strävan efter att ständigt öka vår servicegrad och komma närmare marknaden är vårt val att göra detta via de som känner slutkunden allra bäst helt naturligt för oss.- Starka säljpartners är en av grundpelarna i vårt helhetserbjudande. De är alla starka entreprenörer med god lokal förankring och hög kapacitet. Tillsammans med vårt produkt- och tjänsteutbud levererar vi tveklöst ett bättre värde till slutkunden, menar Paul.En tydlig win-win med kunden i första rummetVi strävar efter att ligga i framkant och vara relevanta i ytterligare 140 år, minst. För att förtjäna vår plats, blir den uttalade kanalstrategin en naturlig väg framåt.Starkt samarbete utvecklas ytterligare- Med varm hand lämnar vi nu över stafettpinnen för lokala och kundnära kontakter till våra utvalda partners Gibon och Offitech. Vi fortsätter i och med detta att bygga vidare på det goda samarbete vi redan har. Överlåtelsen av försäljnings- och serviceverksamheten för kontorsrelaterad hårdvara och tjänster kommer därmed allt närmare kunden, berättar Paul.Våra utvalda partners Gibon och Offitech ser fram emot att på bästa vis få möta kunderna på deras respektive hemmaplan.Vår nya kanalstrategi borgar för en ökad servicegrad landet över. Kundens kontaktytor blir allt fler med ett avsevärt ökat antal tekniker och säljare. Upparbetade kontaktvägar såväl som personliga kontakter förblir desamma.*1Konica Minolta har nyligen utsetts till världsledare av IDC för transformationen inom print. En fin bekräftelse på vårt innovativa arbete och fokus.Läs mer här och ladda gärna ned rapporten!-------Vill du veta mer? Kontakta gärna:Paul Lacopie. Country Manager, Konica Minolta Sverige gällande övergripande frågor kring vår kanalstrategiMobil: +46 708 967 501, växel: +46 8 627 75 01,e-post:paul.lacopie@konicaminolta.sewww.konicaminolta.seRebecca Thorén. Sales Director, Konica Minolta Sverige gällande säljrelaterade frågorMobil: +46 70 896 75 40, växel: +46 8 627 75 00,e-post:rebecca.thoren@konicaminolta.seMia Åslander. VD, Gibon SverigeMobil: +46 76 188 91 77, växel: +46 10 252 50 21, e-post:mia.aslander@gibon.sewww.gibon.seRobert Bergqvist. VD, OffitechVäxel: +46 31 746 82 02, e-post:robert.bergqvist@offitech.sewww.offitech.se


Konica Minolta är ett globalt IT-företag som förändrar och revolutionerar framtidens sätt att arbeta. Vi bygger broar mellan papper och digitalisering genom att tillhandahålla innovativa kvalitetslösningar inom print- och IT-infrastruktur och vi utvecklar ständigt våra affärsområden.

Innovation ligger i centrum för allt vi gör. Under de senaste 140 åren har vi kontinuerligt förflyttat gränserna för tekniken genom att skapa revolutionerande produkter och tjänster som förbättrar våra kunders verksamheter.

Konica Minolta sysselsätter idag hela 43 300 medarbetare världen över med en omsättning på cirka 7,7 miljarder euro. Konica Minolta Business Solutions Sweden AB har huvudkontor i Stockholm samt platskontor i Göteborg, Malmö, Kalmar och Falun. Inkluderat fristående återförsäljare finns Konica Minolta representerat på cirka 70 platser i Sverige. Mer information om företaget finns på www.konicaminolta.se