Konica Minolta

Sverige

  • Svenskt

Giving Shape to Ideas

Det effektiva tryckeriet

GRAFISK PRODUKTION

BACKA

PÅ Media – pionjärer inom Crossmediaproduktion

PÅ Media – pionjärer inom Crossmediaproduktion

PÅ Media, som startade år 2000, har idag en omfattande produktionsapparat med eget tryckeri, digital storformatsproduktion, bokbinderi, distribution, ateljé för original/grafisk formgivning för både tryck och digital media. 

– Idag vill många ha personaliserad information i väl integrerade kampanjer. Vi såg tidigt detta behov och beslöt oss för att satsa på en Crossmedialösning. Att vår personal var intresserad och hade drivkrafterna att lära sig detta arbetssätt var en förutsättning för att vi skulle kunna ta det här steget, berättar Thomas Pall, som är ägare och grundare av PÅ Media tillsammans med Daniel Åhlberg.

PÅ Media har arbetat med Crossmediaproduktion sedan 2009, vilket har gett värdefull erfarenhet som man gärna delar med sig av till kunderna. Idag vill allt fler kunder använda marketing automation, lead automation och event automation. PÅ Media var också tidigt ute med digitaltryck, redan 2001 investerade man i sin första digitala tryckpress.

– Vår Crossmedialösning underlättar samspelet mellan marknads och säljavdelning. Kan man få marknads- och säljavdelningen mer synkroniserad och arbeta närmare varandra kommer det att skapa förståelse, effektivisera, underlätta och höja resultaten, fortsätter han. 

När PÅ Media uppgraderade sin crossmedialösning, Direct Smile för ett tag sedan i en affär med Konica Minolta och deras partner VBS, var det den största crossmedia-installationen i Norden och är troligtvis det även idag. Idag har man en helhetslösning som stöder volymhantering av crossmedia-uppdrag med personifierat tryck, e-post samt SMS från ett och samma system med avancerad databashantering.

– Vi kan hantera marknadens största kampanjer med crossmediateknik, vi har hanterat upp till hela 1.5 miljoner unika mottagare i en kampanj till Telia för några år sedan, det är nog en av Nordens största kampanjer i en Direct Smile-lösning.

– En trend som vi ser är den personliga trycksaken har fått en renässans och ofta har ett stort värde som budbärare i kampanjer för att den känns exklusiv, exempelvis vid en inbjudan till ett event.  Mottagarna är inte så vana att få trycksaker numera utan en stor del mailas endast, konstaterar Thomas.   

PÅ Media erbjuder marknadsförare och säljavdelningar att ta del av viktig information om resultat från kampanjer och andra aktiviteter, allt i realtid via Crossmedia-systemets webb-baserade analysverktyg. PÅ Media kan även erbjuda funktioner för att överföra resultat och uppdaterad data från en crossmedia-aktivitet direkt till kundföretagets CRM-system.

PÅ Media har haft ett flertal digitala tryckpressar från Konica Minolta genom åren, just nu har de en bizhub PRESS C7000.

– Vi är mycket nöjda, på den maskinen kan vi köra 90 procent av våra tryckjobb med bra kvalitet och prestanda till en rimlig kostnad där allt ingår i klicket. Det är väldigt smidigt. 

PÅ Media driver även E-Handels-trycktjänsten prinero.se som har en stor bredd med kunder från hela Sverige såväl företag som privatpersoner som ska servas med snabba och kvalitativa tryckjobb från våra digitalpressar.

– Konica Minolta är en bra leverantör och samarbetspartner, vår säljkontakt är jättebra och serviceavdelningen är helt suverän, berömmer Thomas Pall.