WORKPLACE SKY ONE

IT-plattformen som hanterar företags fullständiga IT-behov.


Arbetsplatsen för det moderna företaget

KM Sky One är en IT-plattform som hanterar ett företags fullständiga IT-behov. Fokus ligger på att, med hjälp av plattformen, underlätta den dagliga verksamheten. Från första mötet jobbar vi med att förstå verksamheten. Detta för att i varje steg kunna finnas där som en partner och inte enbart en leverantör som dyker upp vid kontraktförnyelse. Genom en beprövad modell för samarbete, workshop, och uppföljning vägleder vi våra kunder i den föränderliga värld som IT är idag.  

Tjänsten är byggd utifrån tre användartyper som alla har olika behov, en Molnanvändare, en Publicerad app användare, och en Fullt fjärrskrivbordsanvändare. Beroende på kunds behov skalas IT-plattformen efter antal användare och kapacitetsbehov.

Det finns givetvis flexibilitet i form av vilken användartyp dina enskilda användare ska ha. Du kan t.ex. ha 20 st Molnanvändare, 35 st Publicerad app användare och 50 st Fullt fjärrskrivbordsanvändare.


 

Våra användartyper

Cloud user är en användare som normalt sett inte har behov att arbeta i verksamhetsapplikationer utan via publika webbapplikationer och Teams. Finns i två utföranden: Light och Full Cloud

Published app user är en molnanvändare som även har behov att komma åt bolagets verksamhetsapplikationer på ett säkert och flexibelt sett. Dessa appar nås enkelt via din dator eller smartphone.

Full remote desktop user är de användare som behöver säkerhet, stabilitet och åtkomst till samma arbetsyta och verksamhetsapplikationer oavsett varifrån du är och vilken enhet som helst.


Oavsett vilken användartyp du väljer

Vi utgår ifrån en gemensam plattform innehållande arbetsflöden, landningssida för gemensam informationsspridning, delning av filer, och support. Samarbetsytan nås av samtliga användare oavsett om de är en molnanvändare, publicerad app användare, eller fullt fjärrskrivbord användare antingen via Teams, mobilappar eller webbläsare. 

Vid publicerad app och fullt fjärrskrivbord erhåller kunden en dedikerad serverplattform bestående av Windows Server som operativsystem och Remote Desktop som teknik för att nå verksamhetsapplikationerna. Det är en Active Directory (AD) server och en Remote Desktop server, totalt två servrar som kundens verksamhetsapplikationer och system installeras på. Filyta för applikationerna finns på AD servern och i Sharepoint. Personlig filyta ges genom OneDrive och Sharepoint. 

 

Byggd på erkänd plattform

Workplace Sky One bygger på Microsoft 365-plattformen och infrastrukturen från Konica Minoltas datacenter.

Säkerheten är inräknad!

För att säkra både servrar och filer tas varje natt backup på alla servrar samt Office 365. Detta innebär att filer i OneDrive/Sharepoint/Teams och mail också är skyddade. Åtkomst säkras även genom multifaktorsautentisering (MFA) som standard.
 

Modern användarupplevelse

Med Sharepoints Modern Experience arbetar du i ett genomtänkt, modernt gränssnitt som fungerar för samtliga smarta enheter. Här finns det möjligheter för våra kunder att använda sig utav sitt företags egna grafiska profil och bygga upp plattformen helt efter behov och önskemål. Väv ihop företagets avdelningar till en och samma plattform. Optimera varje avdelning och bygg upp dynamiska arbetsflöden för att öka företagets lönsamhet och minimera manuella operationer.

powerapps_400

Microsoft Power Platform

Genom KMSKY ONE finns ytterligare möjlighet att effektivisera verksamheten. Tack vare Microsoft Power Platform kan vi erbjuda våra kunder fler tjänster och affärslösningar som t.ex:

  • Visualisering av data från olika källor och system via Power BI.
  • Utveckling av kundspecifika arbetsflöden via Power Automate.
  • Webb och Mobilappsutveckling via PowerApps.
  • Utveckla kundspecifika AI-botar med Microsoft Virtual Agents. 

Läs mer!

Vår egna servicedesk

En av grundpelarna i tjänsten är vår servicedesk. Det är en grupp duktiga IT-tekniker som kan avhjälpa fel direkt vid mottagandet av samtal eller lagt ärende. De arbetar enligt ITIL för både incidents- och förändringshantering. Allt för att säkerställa att du som kund skall få så snabb hjälp som möjligt och känna dig trygg med tjänsten. 

Servicedesk hjälper dig med användarhantering, grupphantering, felsökning och mycket mer. Även förändringar i användartyper hjälper vi till med. Förändras behoven skalar vi självklart både upp och ned användartyper och antal. Exempelvis kan en användare få ett fullt fjärrskrivbord under resor.  

 

Vill du veta mer om Workplace SKY One? Fyll gärna i formuläret nedan, så kontaktar vi dig.

Textfält med en * krävs!

Note - your current cookie settings will exclude you from receiving promotional updates via email! To allow those updates, update your cookie settings