Allt fler arbetsflöden och processer byggs upp kring sammankopplade team och avdelningar. Organisationer måste tillhandahålla moderna samarbetsverktyg och digitala arbetsplatser för sina anställda för att kunna arbeta effektivt och produktivt, uppfylla kundernas förväntningar och öka affärstempot. Konica Minolta tillhandahåller molntjänster och lösningar inom samarbete, informationshantering, IT-infrastruktur och kontorsprint för att säkerställa att organisationers affärsprocesser, dokument och information är tillgängliga på distans - oberoende av plats, tid och enhet du arbetar på. Lösningarna möjliggör individuell flexibilitet och rörlighet för att föra anställda och externa parter närmare varandra. Samarbete och kommunikation har stor betydelse för din verksamhet. Det är relaterat till arbetsflöden och processer,så väl som interna och externa behov: företagshandbok, HR-system, intranät, resekostnader, informationsutbyte med interna och externa intressenter, kontraktshantering och projektledning. Tillgängligt när som helst, var som helst och på vilken enhet som helst. Nya sätt att arbeta kräver system som gör samarbetet enkelt och smidigt.
Effektivt samarbete främjar produktiviteten och ger företag en avgörande fördel. Molnbaserade lösningar gör det möjligt för organisationer att dra full nytta av de fördelar som erbjuds av plattformar för samarbete. Att flytta företagets infrastruktur till molnet ger samarbetet en ny infallsvinkel. Molntjänster möjliggör skalbarhet när verksamheten förändras, ger tillgång till de senaste samarbetsverktygen och affärsprogrammen samt fördelarna med att arbeta mobilt och samtidigt i smidiga arbetsflöden och affärsprocesser.
Workplace One – IT-plattformen för det moderna företaget. Den täcker alla dina IT-behov. Fokus ligger på att underlätta den dagliga verksamheten genom att hantera och "hosta" företagets IT-infrastruktur och affärsapplikationer i molnet. Det är ett flexibelt och säkert samarbetsutrymme med Microsoft 365-licenser och fjärrskrivbordstjänster.
Särskilt för små och medelstora företag är det en stor utmaning att på egen hand skapa en digital samarbetsmiljö och en modern arbetsplats för sina anställda; det saknas relativt ofta lämpliga resurser och budget. Dessutom måste lösningarna vara holistiska - samarbetslösningar måste vara kompatibla med befintliga lösningar så att de är lätta att hantera och använda. Företagen behöver också skalbara och flexibla lösningar som anpassar sig till verksamhetens föränderliga behov.
Med vårt helhetsgrepp hjälper vi dig att göra det enkelt att arbeta tillsammans med team och kollegor på distans - särskilt när de arbetar från olika platser. Vi erbjuder dig lösningar för ett brett utbud av moderna samarbetsapplikationer som implementeras och anpassas utifrån dina behov.
Den ökade efterfrågan på flexibilitet förändrar dramatiskt våra arbetsrutiner; anställda kräver möjligheten att arbeta på distans, samtidigt som samarbete mellan grupper, avdelningar och företag kräver ett nytt sätt att arbeta med ett särskilt stöd för digitala samarbetsverktyg.
Vårt sätt att arbeta i professionella miljöer har i grunden förändrats under de senaste åren. En ny stjärna lyser nu upp himlen - samarbete! Den andel av den totala arbetstiden som heltidsanställda på kontor tillbringar i virtuellt eller digitalt samarbete har fördubblats på mindre än ett decennium, från endast 7% 2013 till hela 14% 2019.
Elajo är ett av Sveriges ledande el-, maskin- och energibolag med bred kompetens och en kunnig personalstyrka på närmare 900 medarbetare.
Vi vet att varje organisation är unik och därför startas en kontakt alltid med ett samtal. Vi är redo att lyssna, så kontakta oss idag.
Note - your current cookie settings will exclude you from receiving promotional updates via email! To allow those updates, update your cookie settings