PrimeCare -servicekonceptet för bästa kundnöjdhet och drifttid

RETHINK SERVICE

PrimeCare

MINIMALT STILLESTÅND
MAXIMERAD BEKVÄMLIGHET

 

Om du skulle råka ut för ett problem med din Konica Minolta-maskin är vårt mål att lösa problemet så snart som möjligt. Därför introducerar vi Konica Minolta PrimeCare.

Konica Minolta PrimeCare är en månatlig serviceavgift som garanterar våra kunder att de kan lita på att våra professionellt utbildade tekniker levererar förstklassig service snabbt och effektivt samt lagerhållning för att garantera högsta möjliga kundnöjdhet och drifttid. 

PrimeCare Package är ett servicekoncept avsett att minska den tid och kostnad som läggs ned på att få dina enheter åtgärdade. Oavsett om du vill maximera tillgängligheten till dina utskriftsenheter eller prioritera problemlösning på distans, alternativt använda verktygen för fjärrsupport och hjälp online och på telefon, så kan vi på Konica Minolta hjälpa dig med följande:

 

PRIMECARE -SERVICEKONCEPTET FÖR BÄSTA KUNDNÖJDHET OCH DRIFTTID

Om du skulle råka ut för ett problem med din Konica Minolta-maskin är vårt mål att lösa problemet så snart som möjligt. Därför introducerar vi Konica Minolta PrimeCare - en månatlig serviceavgift som garanterar våra kunder att de kan lita på att våra professionellt utbildade tekniker levererar förstklassig service snabbt och effektivt. Dessutom lagerhållning för att garantera högsta möjliga kundnöjdhet och drifttid. 

Ladda ner broschyren!

MAXIMERAD DRIFTTID

Alla serviceåtgärder – oavsett om det gäller leverans av förbrukningsvaror eller support av servicetekniker – kan planeras i förväg för att minimera driftstoppen och maximera produktionen tack vare "machine-to-machine"-kommunikation (M2M) mellan utskrifts-enheterna och Konica Minoltas serviceorganisation. Driftstoppen för utskriftsenheterna kan minimeras, produktiviteten förbättras och rutinunderhåll planeras i relation till användarnas arbetsdag. I nästan hälften av alla fall går det dessutom snabbt och enkelt att lösa problem som rapporteras av kunden med hjälp av visuell fjärrsupport. Det innebär att du kan lösa problemet på bara några minuter, utan att behöva vänta i timmar eller dagar på att en tekniker ska komma till platsen.

AUTOMATISERADE TJÄNSTER

Vägen för fjärrkommunikation möjliggör automatiserade tjänster som leverans av förbrukningsvaror och direktsändning av mätaravläsningar till Konica Minolta. Fjärranslutningen möjliggör direkt kontroll av kundens förbrukningsvaror, inklusive initiering av automatisk leverans så snart lagret når angiven nivå. Användarna behöver inte tänka på att beställa nya toner för att skrivaren ska fungera utan avbrott. Automatisk mätaravläsning gör att användarna slipper leta upp mätarställningar och vidarebefordra dessa manuellt till Konica Minoltas serviceavdelning. Applikationen kontrollerar automatiskt utskriftsvolymerna vid angivna intervall och de överförda uppgifterna utgör grunden för korrekt fakturering.

MINSKAT KLIMATAVTRYCK

Klimatförändringen är ett av vår tids största globala problemen, så är klimatåtgärderna ett av Konica Minoltas huvudmål. Visste du att hundratusentals servicebesök undviks varje månad tack vare teknisk fjärrsupport? Med den här tjänsten bidrar du till att minska koldioxidutsläppen och uppnår en mer hållbar och hälsosam miljö. Konica Minolta vill hjälpa sina kunder att uppnå sina egna hållbarhetsmål. Med våra hållbara tjänster uppnår våra kunder högre effektivitet och lägre kostnader samt formar en ansvarsfull digital arbetsplats.

PrimeCare-broschyr!

Läs mer om vår service i PrimeCare-broschyren. I den hittar du en detaljerad beskrivning av vad som ingår i servicepaketet.

Ladda ner broschyren!

Vill du veta mer? Hör av dig!

Lämna dina kontaktuppgifter, så hör vi av oss inom kort!